Costel Busuioc a câştigat şi aseară

 

    Aseară, la cea de-a şaptea ediţie a concursului Hijos de Babel, Costel a ieşit pe primul loc cu 26 de puncte. Romanul a interpretat , în semifinală, o piesa grea „La donna e mobile”de Verdi.

Am văzut juriul, care părea să  nu mai fie atât de prietenos, cum se spune că a fost până acum. De altfel, românul a primit o nota mai mică. I-a acordat de data aceasta doar 8 puncte.

Busuioc lucreaza de doi ani in Spania, ca zidar.

 

 Aseară,  a fost pentru prima oară , după 89 încoace, când mi-a plăcut Adrian Păunescu. A fost invitat într-o emisiune la Realitatea să comenteze succesul lui Busuioc.

Aseară, Busuioc a fost, parcă, mai conştient şi mai temător. Vorba lui Păunescu: „acum are ce să piardă şi e conştient”…

A suferit cumplit omul ăsta. A avut o viaţă grea şi cred că este un luptător. Sigur însă muzica i-a făcut viaţa mai uşoară…

Tot aud la Realitatea la toate ştirile despre Busuioc fraza asta care se repetă enervant: ” Ministrul român al Culturii, Adrian Iorgulescu a anunţat că intenţionează să-i ofere lui Costel Busuioc o bursă de studii de canto şi teoria muzicii la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti „…Şi mă scoate din sărite. Nu cred în şansele lui de reuşită aici. Poate dacă era manelist avea o şansă şi aici…

Am un prieten tenor în Fraţa. Prin el am cunoscut alţi tenori sau baritoni români talentaţi tineri, care au plecat să cânte pe bani afară. Erau talentaţi, cântau la Opera din Braşov şi Bucureşti şi aveau şi şcoala pe care vrea să o facă Busuioc şi tot nu au reuşit…

Pentru cei care nu au văzut acum trei săptămâni la TVR ştirea sau nu au citit prin ziare, au mai încercat câţiva colegi de la TVR să-l pună în valoare. A tot fost chemat la tot felul de emisiuni, şi în Bucureşti. Şi nu doar la TVR.  Până la urmă toată lumea a uitat de el…şi au trecut doar  patru ani.

Eu zic să-l lăsăm pe om să stea acolo cuminţel şi să profite de oportunităţile astea. Şi la fragilitatea pe care o are destinul lui, să nu-i mai frângem şansele…

 

 

 

Published in: on Martie 5, 2008 at 11:55 pm  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://cameliacsiki.wordpress.com/2008/03/05/costel-busuioc-a-castigat-si-aseara/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 comentariiLasă un comentariu

  1. Culmea ipocriziei la romani, este ca asteptam sa ne descopere altii valorile, pentru a ne putea mandri cu genele noastre raspandite, prin te miri ce colt de lume.
    Nu mai am nici o indoiala ca acest „Pavarotti” din Carpati si-a depasit demult anonimatul, din primele editii ale emisiunii ,chiar daca la orizont se intrevad si norii.Destinul lui e scris in stele.Imi pare un barbat modest, demn si echilibrat.E inzestrat trebuie s-o recunoastem.Nu stiu daca predecesorul sau , avea initial studii muzicale, sau acestea au fost completate pe parcurs.Important este ca isi va depasi conditia si implini chemarea.
    Cat despre noi romanii…Mediei ii revine meritul de a fi contribuit la identificarea unor astfel de „fenomene” si de a le fi adus in atentia noastra.Pentru ce sa-l aducem aici? Sa cante si sa ne incante de acum inainte in toata lumea,sa ne reprezinte chiar daca nu o meritam 🙂

  2. Camelia,
    gand la gand, cum se zice. Despre acelasi lucru am scris si eu pe blogul meu, fiindca mi se pare revoltator ce se intampla acum, in tara, cu ”fenomenul Costel Busuioc”. Asa e cum ziceti! Sa-l lasam acolo, ca are sanse sa-si faca o viata buna si sa-si valorifice talentul!

  3. Ti-am spus ca avem afinitati :-)…..


Lasă un răspuns

