În culisele unui Summit

…Ştiu că au trecut două săptămâni de când s-a terminat Summitul. Dacă aţi avut impresia că aţi văzut sau aţi auzit tot ce s-a întâmplat în culisele lui, o să vedeţi că nu este chiar aşa.

Luni seara, 21 aprilie, la ora 21.15, timp de 45 de minute, o să vă reintroduc în culisele Summitului NATO, văzut şi trăit de miile de oameni care s-au aflat în spatele organizării evenimentului. Cei care au supravegheat şi au făcut tot posibilul ca totul să iasă cât se poate de bine în Românica noastră.

Există câteva exclusivităţi ale TVR, câteva locuri în care am pătruns doar eu şi echipa mea de filmare.  Noi am filmat timp de o lună, aproape zi de zi. Am văzut lucruri care m-au impresionat într-un fel sau altul şi m-au făcut să înţeleg altfel lucrurile. Despre altele aţi mai auzit, dar în treacăt, sau într-o ştire scurtă de un minut la televizor. Documentarul are 45 de minute, cred eu destul de dinamice, şi nu are pic de ficţiune. Este filmul acelor zile din care veţi înţelege toată agitaţia din culise. Nu este un film de analiză. Aşadar, nu voi judeca dacă ceea ce au făcut este bine sau rău.  Filmul va avea  şi o parte de can-can, dar soft, de bun gust, sper eu.

Acest mesaj este pentru miile de oameni pe care i-am fimat şi care vor apărea, unii poate chiar într-un singur cadru de câteva secunde,  alţii mai mult, dar tuturora vreau să le mulţumesc. Am fost surprinsă că mulţi dintre ei m-au ajutat şi m-au suportat, deşi aveau o mie de alte lucruri pe cap.

Şi pentru că ştiu că aşteaptă acest filmuleţ, vreau să-i anunţ că se va difuza luni. Dacă nu au descoperit încă promo-ul de pe TVR 1.

Majoritatea filmărilor s-au realizat înainte de Summit sau chiar în aceea perioadă. Aşadar de aceea nu am vorbit deloc despre acest proiect pe blog, pentru că multe lucruri erau exclusive şi aş fi dorit să rămână aşa. În plus, aflasem şi lucruri care nu puteau fi spune atunci, însă după Summit nu mai este nicio problemă. E adevărat câteva lucruri nu mai sunt exclusivităţi, însă am ţinut să le cuprind în documentar. Am renunţat la multe lucruri bune din ce am filmat ( peste 10 ore de filmare brut casete. Doar vizionarea mi-a luat o săptămână ) şi pentru că fuseseră deja prezentate în aceea perioadă, colegii le-au aflat şi le-au difuzat.

 În probleme militare şi cele care ţin de securitate m-a consiliat, în special, colega mea, Alina Grigore. 🙂

Ea cunoaşte foarte bine aceste domenii. A fost un proiect greu şi pentru că am realizat totul singură de la trimisul fax-urilor cu acreditările în diverse locuri până la mail-urile cu solicitările exacte a ceea ce mi-aş dori să filmez, până la ideea filmărilor, editare şi, în mare parte, montaj.

Pentru montaj, critici la adresa mea şi a colegului meu operator, dar şi idei constructive se mai fac „vinovaţi” şi Cătălin Antohi şi Ioana Cristea, editori de montaj. În grupul lor m-am „mutat” de aproape două săptămâni şi ies cu greu.

Ei m-au ajutat şi continuă să mă ajute cel mai mult. Nu am cuvinte să le mulţumesc…

 

PROGRAM TVR 1

LUNI  21  APRILIE,  2008

––––

19,00

Jurnalul TVR   *Sport  *Meteo

 

55’/75’

20,15

 

Faţă în faţă. Moderator Monica Ghiurco

Producător tv. Ioana Mureşan

Transmisiune directă

 

52’/60’

21,15

 

 

Din culisele unui Summit

Realizator Camelia Csiki

Producător tv. Claudiu Lucaci

 

45

22,00

Reflector

Producător tv. Paul Şoloc

 

20’/25’

Published in: on Aprilie 17, 2008 at 10:41 pm  Comments (10)  

The URI to TrackBack this entry is: https://cameliacsiki.wordpress.com/2008/04/17/in-culisele-unui-summit/trackback/

RSS feed for comments on this post.

10 comentariiLasă un comentariu

  1. Multumim, Camelia.Asteptam cu interes 🙂
    Avem ce povesti nepotilor…

  2. abia astept sa vad filmul pe post, mi-a mancat o saptamana din viata acest documentar. Il visez si noaptea 😀

  3. mi-am facut rezervare pe tvr maine seara 🙂

  4. Cătălin, sunt convinsă că am reuşit să terminăm pentru ca amandoi suntem gemeni. 🙂

    Aşa că, de fapt, în turele în care am lucrat împreună, în cabina de montaj am fost patru, nu doar doi… 🙂

    Trebuie să iţi mărturisesc că acum după ce l-am văzut pus pe casetă, iar am intrat în panică. „Dacă nu o să le placă telespectatorilor?”

    …Mi-au venit alte idei de cum ar fi trebuit să îl facem! 🙂

    Gata, promit că iau vitaminele de la tine şi în pat, la somn.

    Multumesc că m-ai suportat şi că m-ai ajutat!

  5. Lucian,

    S-a consemnat! 🙂

    Sper că vei afla destule lucruri noi şi că îţi va plăcea. Te aştept.

  6. Corina,

    Nu ştiu dacă e de povestit nepoţilor, dar sper să îţi placă.

  7. asteptam critici constructive, din greseli invatam si speram la mai bine si la mai multe 😀

  8. Lucian, Corina, Simona…astept impresii…cu mult interes,

  9. Filmarea sub apa era de la summit? Dar cele din elicoptere?
    Am constatat cu surprindere pe undeva ca in Romania toate televiziunile inca vorbesc despre administratorii de guverne ca fiind ‘cei mai puternici oameni din lume’. Mai in vest un pic oamenii sint interesati de administratori, dar nu sint fascinati de ‘puterea’ lor. Doar nu mai e ca pe vremea lui Stefan cel Mare sau Ceausescu cel Mare cind venea conducatorul si taia capul cui vroia. Acum sint legi, inclusiv legi nescrise electorale, care diminueaza foarte mult puterea conducatorilor. Si dau putere mai mare cetateanului simplu.
    Tare chestia cu MIG-urile. Da de ce spalau aia ARO-urile? Cred ca era ceva exercitiu de bio-aparare?
    Tare chestia cu filmarile de exercitii ale militarilor. Si descrierea detaliata a nivelelor de securitate.
    Mi-a placut faza cu sticletii in autobuz. Buna si still-ul cu scrisul numelui celui care vorbeste (ca la masina de scris, intilnit si in filme politiste).
    Bacea ala cu masina securizata era innebunit de fericire.
    Interventiile de securitate sint standard, dar probabil destul de noi pt Ro?
    Vad ca diferenta dintre uniformele sticletilor si ai maturatorilor erau minecile, in rest cam aratau la fel (?)
    Tovarasul arab de la salvari trebuie invatat despre cacofonii („daca cade…”). Dar oricum, vorbeste destul de bine.
    Nu prea cred eu ca dadea un presedinte telefon ‘sa conduca tara’ de pe telefonul spitalului. Dar mai stii?
    Travelling-ul din sala cu studenti a fost asa si asa. Au baietii camere cu girostabilizator?
    Zicea unul ceva de lacuste… Pai nu era vorba de licurici? Sa se clarifice va rog (!)
    Apropo de licurici si cine ce ii face licuriciului, de ce nu baga Base niste NATO-resurse sa ii usuie pe ucrainieni de pe acolo de unde se baga ei pe linga Delta peste noi?
    Am vazut ca i-au bagat o bunoaca ‘domnului Putin’ ca ceva ‘agent de legatura’ sau cam asa.. (?)
    Acuma de ce tot baga romanii un ticker in partea de jos a ecranului?
    Auzi, da de faza cu Bush dindu-se la Maria Base ce se mai aude? Ca acuma daca tot a zis Base ca ii face ce ii face licuriciului cel mare, s-o fi referit omul numai la el, sau si la Maria?
    Eu unul nu ma suparam daca ma bagau baietii la ‘controlat’ mincarea. Macar balotam si eu ceva bun.
    Erau vreo doi, la doua momente diferite, care tot carau ceva tevi? Ce tevi erau alea?
    Acuma daca nu facea Ceasca palatul, unde mai tineau astia NATO-ul?
    Pe ansamblu, un documentar bun. Competitia e acerba insa, unele televiziuni au prezentat partial o parte din informatii in trecut. Felicitari pentru o treaba buna 🙂
    PS: la un moment dat pe ecran ai aratat semnul ‘2’ sau ‘V’. Ce era cu aia?
    PS2: nu il mai critica pe Tariceanu ca se supara si nu mai vine la botez. Ai vazut ca la nunta a venit spre dimineata. Da o mai fi apucat din berbecul la protap? (hei, rad cind scriu asta, e de poanta)
    PS3: de ce traduc romanii Condoleanza in ‘Condolita’?

  10. Sunt unul din miile de participanti care au contribuit la realizarea summitului.Din pacate nu am putut urmari documentarulla televizor si ma bucur ca cineva a consemnat macar o parte din efortul supraomenesc depus de toate fortele implicate.Am o singura intrebare: – Unde mai pot gasi documentarul? Daca ma puteti ajuta va multumesc anticipat.


Lasă un răspuns

