Povestea Peleşului în 3 minute

Link-ul de mai jos vă introduce într-o lecţie de istorie cu imagini vechi şi personaje uitate timp de 45 de ani de comunism. Dar anunţă şi un eveniment, mâine Regele Mihai preia oficial Castelul Peleş, unde s-a născut şi a copilărit. Aflaţi cine l-a construit şi al cui a fost de drept!

http://www.tvr.ro/articol.php?id=39099&c=720

Capul video al reportajului este acesta:

Regele Mihai redevine proprietar al întregului domeniu din Sinaia. Este vorba de Castelele Peleş, Pelişor, anexe, parc, grădini, pădure şi alte terenuri care se întind pe o suprafaţă de 60 de hectare.Preluarea oficială va avea loc joi, la Sinaia.

Evenimentul va fi sărbătorit prin două ceromonii, una regală la Peleş şi o alta la Primăria oraşului Sinaia, unde Regelui Mihai i se va înmâna cheia oraşului.

 

Am citit mesajele postate pe site-ul TVR pentru reportajul de ieri. Fără a fi regalistă, am fost dezamăgită să constat că cei 18 de după comunism nu i-a ajutat pe toţi românii să îşi înţeleagă istoria. Am descoperit unii aşa zişi naţionalişti, care par mai degrabă ignoranţi, pentru că nu pun mâna pe o carte să înţeleagă cât datorăm strămoşilor Regelui Mihai şi chiar lui. Când a venit Carol I în România, în Bucureşti încă se mai circula cu căruţa. Nu existau drumuri ca lumea, căi ferate…

Pentru naţionalişti, Ardealul tot ei l-au luat înapoi. Înţeleg să fie supărat tata, care e ungur, dar nu voi, românii! 🙂

Tot pentru naţionalişti! Ştiaţi că Regina Elisabeta şi Regina Maria au fost cele care au promovat în ţară şi în Occident costumele populare româneşti. Ele chiar l-au purtat, şi-au îmbrăcat copiii în straie româneşti. Au făcut o modă din asta, portul popular începuse să se poarte după aceea şi pe la marile curţi. Până atunci, marile noastre domniţe româneşti nu l-au purtat. Ba chiar au considerat o ruşine să poarte straie româneşti. Elisabeta, care vorbea fluent şapte limbi, a fost mană cerească pentru viaţa culturală din aceea perioadă. Clădirile vechi reprezentative pentru Bucureşti, au fost construite în aceea perioadă, cea a lui Carol I, Ferdinand şi nu numai.

Regina Maria…cu cât citesc mai mult despre ea mă simt mai superficială şi îmi dau seama ce femeie complexă a fost. Că erau bogaţi şi că au avut de mici acces la o educaţie europeană, e adevărat. Dar nu îi poţi învinui. Au venit aici şi au fost un câştig pentru noi. Au adus o groază de avantaje românilor. Ştiaţi că nu doar Cuza i-a împroprietărit pe români, ci şi Carol I şi Ferdinand. Să nu uităm că tot datorită lui Carol I am câştigat independenţa faţă de turci în 1877 şi lista poate continua…

O să îmi spuneţi…” bine, dar Carol al Doilea!?! Da, el e oaia neagră a familiei. Dar, atenţie! Toţi istoricii spun că în ciuda apetitutului său ( pentru femei urâte, am eu impresia- exemplu Elena Lupescu, era urâtă în comparaţie cu Regina Elena, soţia lui Carol al Doilea ), fiul cel mare al Reginei Maria şi al Regelui Ferdinand a jucat un rol important pentru cultura românească.

Hai, nu trebuie să vă spun eu. Căutaţi în cărţi. Eu aşa încerc mereu să îmi „spăl creierii”  după multe minciuni pe care le-am învăţat la lecţiile de istorie de la şcoală din perioada comunismului şi pe care încă le mai aud. Şi mă fereresc şi de nebunia cotidiană.

Aşa că după ce a trecut atâta vreme de când am scăpat de Ceauşescu, nici nu mai putem da vina pe comunism pentru ignoranţa asta românească.

 

 

Published in: on Iunie 4, 2008 at 8:12 pm  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://cameliacsiki.wordpress.com/2008/06/04/povestea-pelesului-in-3-minute/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

