Nunta de diamant

Din patru ştiri diferite referitoare la Nunta de diamant a Regelui Mihai şi a Reginei Ana, difuzate azi la ore diferite de TVR 1 şi TVR 2, nu reuşesc să vă postez decât cea scrisă şi montată, în doar 25 de minute, că se termina jurnalul. Restul nu sunt pe site.

Emoţii pentru Regele Mihai şi Regina Ana, care au sărbătorit marţi, 10 iunie, nunta de diamant, adica 60 de ani de căsătorie.Fericita aniversare va ţine ca în poveşti – trei zile.

Sărbătoarea a început la Ateneul Român.

http://www.tvr.ro/articol.php?id=39573&c=131

Ştirea nu este una artistică, din acelea cu care v-am obişnuit. Nu  am mai avut vreme, dar am postat-o pentru a vedea că au fost oameni de pe stradă care s-au oprit sau au venit special să cânte şi să-l felicite pe Rege şi pe Regină.

Cred că evenimentul este foarte important pentru imaginea noastră.  Am văzut televiziuni străine filmând la Ateneu. Am interogat printi, regi si regine care au vorbit frumos despre Romania, datorită acestui eveniment. În timp ce eram în fata Ateneului şi făceau trasmisiile live, s-au oprit lângă mine diverşi turişti străini. Un belgian a ţinut să mă întrebe dacă au venit în România, la această nuntă de diamant, şi reprezentanţi ai Casei Regale Belgiane. Când a primit răspunsul afirmativ a fost vizil mândru! M-am bucurat şi eu pentru că toţi turiştii aceea se minunau şi sigur vor povesti că avem şi altceva decât cerşetori, corupţie, sărăcie, împăraţi şi regine ca Iulian sau Cioabă.

Regele a fost din nou foarte emoţionat. Nu ştiu de ce îmi aminteşte de bunica mea, draga de ea, care a murit de mai bine de 16 ani! Cred că ea avea ceva special ca şi el, aceea prestanţă şi vorbă dulce, adică fel de a se exprima ca al Regelui Mihai. Azi puţin o mai găseşti.

În fine şi dacă nu s-a lipit altceva nimic de noi, cred că Regele Mihai ne-a mai dat o lecţie! Fără să vrea! 60 de ani de căsătorie ! Câtă loialitate, stabilitate, statornicie …un model rar întâlnit la românul de azi, din ce în ce mai superficial şi mai debusolat, fără repere, valori şi modele demne de urmat…

 

 

Published in: on Iunie 10, 2008 at 9:26 pm  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://cameliacsiki.wordpress.com/2008/06/10/nunta-de-diamant/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

