Corespondent de război

A  fost în Irak, Afganistan, Kosovo, Bosnia-Hertegovina. A văzut zeci de trupuri sfârtecate de bombe. L-au marcat şi imaginile copiilor bolnavi şi orfani.

Este corespondentul de război al Radiodifuziunii şi însoţeşte în misiuni convoaiele de militari vânate de insurgenţi.

Mulţi dintre soldaţii pe care i-a cunoscut şi-au pierdut viaţa, la scurt timp după ce s-a împrietenit cu ei.

http://www.tvr.ro/articol.php?id=40620&c=131

L-am cunoscut pe Radu din greşeală. Auzisem câteva dintre relatările sale, dar nu am vorbit niciodată cu el până în vara anului trecut. Atunci, Silvia Vrânceanu, fosta mea colegă de la Evenimentul Zilei, mi-a trimis din greşeală ( pentru prima oară 🙂  sic!  ) toată lista ei  cu prieteni de pe mess. M-am trezit vorbind cu Radu, fără să ştiu cine e şi , la început am fost mai mult arţăgoasă, decât prietenoasă. ” Ce cauţi aici? Cine eşti ? Ce vrei?  etc ”

… Aşa a început să-mi povestească din culisele relatărilor lui de la Radio. Nu am vorbit de foarte multe ori, dar de fiecare dată conversaţiile erau lungi şi interesante.  Irak-ul şi prin ce trece el alături de soldaţii români au fost temele principale din discuţiile noastre. Într-o seară, înainte cu puţin timp să se întoarcă, mi-a povestit de alarma antiaeriană. Mi-a trimis chiar şi un mp3 să o ascult. M-a speriat. Atunci am decis să fac acest reportaj. Ştiu că e scurt, dar e pentru ştiri. Mi-a povestit o groază de lucruri interesante…dar asta e…pentru puţin spaţiu.

Mai ştiu un corespondent de front, Adelin Petrişor, fostul meu coleg de la Antena 1. Adelin nu stă în baze militare şi nu prea merge însoţit de convoaie militare. Cred că şi el şi Radu  îşi riscă mult vieţile şi sunt printre pionerii acestui gen jurnalistic.

Mai am un coleg, cameraman, Mihai Florea, care a fost împuşcat în gât în Kosovo. A fost acolo, chiar în perioada războiului. Din fericire, trăieşte! Munceşte mult şi e foarte talentat. El a filmat chiar şi acest reportaj. http://www.tvr.ro/articol.php?id=40620&c=131

Vedeţi! V-am zis că-i bun! 🙂

Lor le dedic acest reportaj, poate într-o zi voi reuşi să le spun tuturor povestea…

 

 

Published in: on Iunie 23, 2008 at 7:38 pm  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://cameliacsiki.wordpress.com/2008/06/23/corespondent-de-razboi/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLasă un comentariu

  1. […] Despre corespondenti de razboi. Si niste linkuri catre niste filmulete foarte […]


Lasă un răspuns

