Casa Neniţescu

Reiau ultimul reportaj despre Casa Neniţescu, în speranţa că arhitecţii şi Asociaţia ” Salvaţi Bucureştiului” sau altele, care protejează valorice istorice, intervin.

aici link-ul

http://www.tvr.ro/articol.php?id=41014&c=99

O casă care poate să nu mai plângă

Casa marelui chimist Costin Neniţescu poate fi clasată ca obiect de patrimoniu!La această concluzie a ajuns Ministerul Culturii, după campania TVR pentru salvarea imobilului lăsat în paragină de noul proprietar.

Există însă o problemă: ministerul nu are bani pentru evaluări şi apelează la sprijinul asociaţiilor care protejează valorile istorice.

 

Aş mai vrea să vorbim despre un alt subiect.

…Am primit un mesaj, în urmă cu două zile, cu rugămintea să îl postez pe blogul meu…Este la comentarii, dar îl reiau pentru că şi eu sunt braşoveancă şi nu mi se pare o idee prea bună ca Piaţa Enescu să fie tranformată în parcare.

Acesta este mesajul.

„Salut,

Dupa cum probabil stii, Piata Enescu din centrul Brasovului a fost transformata in parcare. Mai multe poti afla accesand si aceste link-uri:

http://www.brasovultau.ro/index.php?pag=nw&id=9911&p=administratia-locala-a-facut-praf-piata-enescu-.html
http://transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=89905

Consideram ca treaba asta este o mare porcarie si prostie, drept urmare am initiat o colecta de semnaturi pentru revenirea la vechiul aspect. Si pentru a alarma asupra schimbarilor care afecteaza centrul medieval. Poti sa o citesti aici.

http://www.petitieonline.ro/petitie/piata_enescu_nu_e_parcare_salveaza_centrul_vechi_al_brasovului_-p60111034.html

Daca esti de acord cu cele scrise, ne-ai ajuta foarte mult postand o insemnare pe blogul tau, ar ajuta enorm la inmultirea semnaturilor. Desigur, si semnatura ta ar fi la fel de importanta )

Poate asa se sperie astia si nu-si mai fac de cap prin Brasov.

Multumesc. ”

 

Nu cred că o cunosc pe ziarista care mi-a scris. Oricum nu s-a semnat, aşadar nu ştiu cine e. Nici nu cred că e important.  Vreau să îi răspund, însă .

” Sincer, nu cred că postarea mea pe blog va speria consilierii locali din Braşov ! 🙂

Dar am semnat şi eu petiţia…O să mă interesez despre acest subiect”

 Voi ce credeţi?  Puteţi comenta mai jos. Simona, Corina, Cătălin, Mihai …colegii mei şi toţi ceilalţi ?

 Ce ştiţi despre Piaţa Enescu din Braşov ? Ce v-ar plăcea să fie acolo? 

Asta e leapşa mea pentru voi…

Published in: on Iulie 16, 2008 at 10:54 pm  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://cameliacsiki.wordpress.com/2008/07/16/casa-nenitescu/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 comentariiLasă un comentariu

  1. Te joci cu neuronii cititorilor tai? 🙂

    Ai puterea, ai condeiul si esti pe drumul bun. Ma refer acum la subiectul initial Casa Nenitescu.Intentiile sunt nobile.Trebuie perseverat.Nu te-ai multumit doar sa arunci in aer acest subiect de presa.Dandu-i viata, nu l-ai abandonat si este oarecum firesc sa-i urmaresti destinul.Ceva, candva se va intampla cu siguranta.Exista si reversul medaliei.O „casa” abandonata , „plange”, dar nimeni nu aude asta…so…rechinii imobiliari dau tarcoale, studentii nu au fluier…

    M-am teleportat prin intermediul link-urilor respective in Piata Enescu.Eu l-as fi transformat in loc de promenada, as fi supralicitat cu cateva jocuri de culori si/sau murmur de cascada si cand spun asta vizualizez o fantana arteziana.As incerca sa armonizez arhitectura astfel incat sa o valorizez.

    Este cat se poate de trist, omul modern este programat spre autodistrugere.Societatea contemporana face asta fara nici o remuscara.

  2. Corina,
    Mie îmi plac lucrurile cu „patina” : case vechi, oraşe vechi, mobila veche, bijuteriile vechi, etc…familiile regale vechi, toate îmi par că au un aer de statornicie, de lucruri bine făcute, cu bun gust şi fără superficialitate, cum îmi pare „lumea nouă” şi unele dintre lucrurile noi.

    Acum mă bucur de moda vestimentară a anilor 60-70, de exemplu 🙂

    Uneori mi-e teamă însă ca lumea să nu mă perceapă „de modă veche”. Să nu obosesc…Nu sunt împotriva evoluţiei, ci mi-aş dori o evoluţie pozitivă, bine gândită…

    De aceea , cred că oraşul meu de suflet Braşovul, cu centrul lui vechi, trebuie să rămână frumos, aşa cum era pe vremea când eram elevă şi mă plimbam prin Piaţa Enescu. Îmi plac anumite lucruri şi în Bucureşti, cele care ţin de istoria lui, de Micul Paris, de casele vechi şi de aceea m-am alăturat şi eu campaniei „Case care plâng”, a studenţilor de la arhitectură.

  3. Esti „in tendinte” de asta poti fii sigura 🙂


Lasă un răspuns

