70 de ani de la moartea Reginei Maria

Azi se împlinesc 70 de ani de la moartea Reginei Maria. Am citit foarte mult despre ea în ultimii doi ani , dar mai ales începând de anul trecut, când am făcut primul meu film documentar ” Inima Reginei” . Cei care nu l-au văzut pot urmări înregistrarea lui de pe site-ul TVR, accesând acest link…

http://www.tvr.ro/inregistrari.php?id=Inima%20Reginei#

A fost primul meu documentar. De atunci au mai urmat şi altele. E adevărat încă mai învăţ şi, evident, cu sau fără legătură cu filmuleţele mele descopăr mereu o Regină Maria nouă.

Azi am mai făcut un reportaj pe care i l-am dedicat tot reginei.

http://www.tvr.ro/articol.php?id=42485&c=47

Inima Reginei Maria, o inimă cât o ţară

La un an de la campania Jurnalului TVR şi cu o zi înainte de împlinirea a 70 de ani de la moarte, inima Reginei Maria devine din nou subiect de discuţie.Pictori, critici de artă şi membri ai societăţii civile au deschis o expoziţie dedicată suveranei.

Artiştii cer ca inima Reginei Maria să fie luată de la Muzeul Naţional de Istorie şi dusă din nou la Balcic sau la Bran.

 

Reportajul cu parcul „Regina Maria”

http://www.tvr.ro/articol.php?id=42596&c=47

În mijlocul Bucureştiului, există un loc în care oamenii sunt învăţaţi cine a fost Regina Maria şi ce a făcut ea pentru români. Nu este vorba despre o şcoală sau un muzeu, ci un parc, care poartă numele fostei suverane.
Bucureştenii care se plimbă pe aleile parcului pot găsi fotografii şi informaţii despre regină.

Chiar şi aşa sunt destui oameni care nu ştiu exact dacă parcul poartă numele unei sfinte sau al vreunei străzi.

Vă mai delectez şi cu o călătorie în trecutul aviaţiei româneşti.

http://www.tvr.ro/articol.php?id=42484&c=131

Vreau să vă mărturisesc că lipseşte o informaţie din acest reportaj. Am „cenzurat-o” pentru că nu am dovezi care să o susţină. Se spune că Aurel Vlaicu era beat când a căzut cu avionul său şi că inginerului şi inventatorului român, deşi crea avioane, îi era frică să zboare. Aceeaşi sursă mi-a povestit că de fiecare dată când îşi testa invenţiile, pentru a prinde curaj să zboare, Vlaicu se îmbăta. Nu mă linşaţi!

Nu vreau să distrug un mit!  E „jurnalul meu”  şi povestesc doar ce am aflat. Că aceasta ar fi una din ipotezele enigmaticei sale morţi la doar 31 de ani. Se pare că înainte de a zbura, Vlaicu ar fi fost văzut de militarii cu care s-a certat, când s-a dus la bază să îşi ia avionul cu care s-a prăbuşit. Ei ar fi susţinut că inventatorul băuse mult.

Mărturisesc că această informaţie nu mă determină să îl admir mai puţin pe Aurel Vlaicu pentru ceea ce a făcut şi că nici nu doresc să-i ştirbesc imaginea, doar că mi s-a părut bizară şi interesantă povestea…

Published in: on Iulie 17, 2008 at 9:45 pm  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://cameliacsiki.wordpress.com/2008/07/17/70-de-ani-de-la-moartea-reginei-maria/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

