Blogul meu sărac

Bunul meu prieten, Cătălin Antohi, îmi spunea ieri că se bucură că m-am intors. ” Şi …scrie şi tu ceva pe blogul ăla, că-i sărac!”

Am trăit în ultimele două săptămâni lucruri foarte frumoase şi interesante, dar majoritatea mult prea personale pentru a le posta pe bloguleţul meu. Am călătorit mult. Dar am fost şi acasă, m-am bucurat de părinţii mei şi că am reuşit să stau câteva zile şi cu Mădălina, sora mea, dar şi cea mai bună prietenă a mea, care din păcate iar a plecat din ţară.  

Am făcut comparaţii cu România, de unde am fugit în ultimele două săptămâni. Pertinente sau mai puţin. Deşi nu am mai vrut să aud de serviciu, bloguri, ştiri, show-uri interminabile, mi s-a făcut dor de casă, acum la sfârşitul vacanţei, aşadar am ajuns din nou acasa. De luni, mă întorc şi la serviciu.

Nu, Corina, nu am plecat la Cerb. 🙂

Nici nu cred că o să ajung, pentru că am de pregătit un film documentar care se va difuza în seara de 18 Septembrie, la TVR 1, şi mai am mult de lucru la el. Dar cei care puteţi să ajungeţi, vă sfătuiesc să o faceţi. Braşovul înfloreşte în perioada Cerbului de Aur…Eu aşa mi-l amintesc, deşi din 2004 nu am mai ajuns la festival. E perioada în care Braşovul se transformă într-un oraş al muzicii cu adevărat. Se cântă peste tot, nu doar în Piaţa Sfatului, unde are loc festivalul, ci şi pe străzile Republicii, Mureşenilor, în Livada Poştei sau , seara, în barul de noapte de la Aro.

 Vin tot felul de „muzicanţi”, trupe cubanze, peruene sau mai ştiu eu ce naţie, exotici, care împânzesc străzile din centrul vechi al Braşovului… şi au muzică bună. Se întâmplă tot felul de lucruri, se lansează cărţi, trupele sau artiştii îşi lansează albume, librăriile, magazinele, restaurantele şi barurile sunt pline.

Dacă ajungeţi, mâncaţi şi pentru mine Burrito de la Restaurantul Mexican, unde dintr-un meniu special vă puteţi alege şi o melodie.  Sau ciorba de fasole pe care o servesc în coajă de pâine de casă. Papanaşii, nicăieri nu sunt mai buni decât cei din Braşov!

Dacă vreţi o „pauză culturală”, vizitaţi Prima Şcoală Românească din Scheii Braşovului. Acolo, profesorul Vasile Oltean vă va încânta cu poveştiile lui despre cladirea vechii scoli romanesti din curtea Bisericii Sfântul Nicolae, prima oară amintită în  documente în 1495, dar şi despre documentele inedite de acolo.

Eu am vizitat prima oară muzeul când eram copil. Mai târziu, ca ziaristă am descoperit cu ajutorul profesorului Oltean poveşti foarte interesante de acolo, despre vechiul Braşov şi nu numai. Acolo, vă puteţi aşeza în micile bănci din sala de clasă unde a învăţat Anton Pan. Tot acolo, găsiţi şi prima tiparniţă din România. Într-un singur muzeu sunt adăpostite mai multe : Muzeul Junilor, Muzeul de pictură „Ştefan Mironescu”, cel care a „zugrăvit ” Şcheii Braşovului. 

Dacă nu v-aţi închiriat până acum camere la hotel, grăbiţi-vă, s-ar putea să nu mai găsiţi cazare.

Da, bloguţul meu este cam sărac, dar le mulţumesc celor câteva zeci de cititori care au intrat zilnic pe el şi au căutat postarile mele.  Datorită lor nu s-a simţit …:)

Published in: on August 27, 2008 at 3:48 pm  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://cameliacsiki.wordpress.com/2008/08/27/blogul-meu-sarac/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLasă un comentariu

  1. Eh, asa da!
    Mi-a placut descrierea ta despre minunatul Brasov, desi nu l-am vazut niciodata, ii zic minunat pt ca te vad pe tine ce frumos descrii si povestesti. Poate ajung si eu odata pe acolo, ca tu ai fost prin orasul meu.
    Buna mea prietena si colega, te astept la munca. E timpul, se anunta toamna schimbarilor!


Lasă un răspuns

