Închisoarea copiilor de la Târgșor

Reportaj difuzat la „Reportajele Telejurnalului ” pe TVR1, în vara lui 2011.

Subiectul a fost o exclusivitate, iar în ziua aceea am întâlnit unii dintre cei mai amabili și simpatici foști dezidenți și foști legionari. Foarte inteligenți! Și foarte mirați că cineva îndrăznește să le spună chiar și astăzi povestea.

Când am plecat din București era cald și frumos. Eram aranjată pentru filmare. La Târgșor, a plouat ore întregi și am decis că ploaia nu este un motiv pentru a amâna filmarea. Am fost fascinată de subiect, așa că nici nu am simțit că eram udă până la genunchi, părul și sacoul nu mai făceau nici ele față umezelii. Era ultimul reportaj înainte de concediu. La întoarcere, l-am montat până noaptea târziu și apoi am plecat direct în vacanță. Producătorul a rămas cu misiunea de a găsi o muzică pentru ilustrație. S-a uitat la el câteva zile și a decis că nu mai are nevoie. L-a difuzat așa…Eu cred că acesta este marele minus al acestui reportaj. Dar, regretele nu-și mai au astăzi rostul 🙂

După difuzarea materialului, pe site-ul TVR au venit sute de mesaje. Cele mai multe erau dezaprobatoare. Unii dintre telespectatori m-au acuzat că sunt unguroaică și că de aceea aș fi inventat subiectul. Spuneau că nici măcar comuniștii nu ar fi închis copii! Fals! Nimic nu a fost inventat! Comuniștii au șters atât de bine existența acestei închisori de copii, încât cei care mai știu astăzi despre ea sunt doar câțiva istorici și supraviețuitorii de atunci.

Vizionare plăcută!

Published in: on Ianuarie 11, 2014 at 7:18 pm  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://cameliacsiki.wordpress.com/2014/01/11/inchisoare-copiilor-de-la-targsor/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

