Documentarul „Mihai I al României”

Vă pot mărturisi că Majestatea Sa Regele Mihai a fost în timpul interviului difuzat în acest documentar, rădbător, blajin, minunat!

Discuția noastră s-a încheiat după mai bine de o oră și jumătate. Regele ar fi continuat să povestească, dacă eu nu mi-aș fi făcut griji că m-am întins prea mult. 🙂 Am iubit fiecare vorbă pe care a spus-o Majestatea Sa, multe bucăți nu le-am difuzat încă nici până astăzi – din cauza spațiului-  sunt răspunsuri la diferite teme, amintiri…își vor găsi locul în alte proiecte.

A fost interviul la care am simțit că am în fața mea cel mai sincer interlocutor!

Documentarul „Mihai I al României”  a fost realizat în 2011, printr-un efort incredibil în mai puțin de o lună. Filmul a venit după declarațiile defăimătoare ale lui Traian Băsescu la adresa Regelui Mihai.  Interviul cu Majestatea Sa a fost realizat cu mult înaintea declarațiilor, dar documentarul a răspuns punct cu punct întrebărilor pe care am crezut că un telespectator și le-ar fi putut pune,  la vremea respectivă. Răspunsurile nu-mi aparțin, sunt relatări ale persoanelor intervievate,  informații culese din cărți, documente și de prin arhive. Astăzi, deja informațiile sunt mult mai multe…Și pentru mulți acele declarații ale președintelui au trasformat  perioada într-una sensibilă. Îmi amintesc că am sunat mulți istorici, care mi-au refuzat interviurile pentru a lămuri lucrurile.  Cred că le era frică! Pe cei care au avut curajul să vorbească, îi regăsiți aici. Au fost multe opreliști, dar astăzi nu mai contează. A fost nevoie să lucrez singură: documentare, filmări, alegerea imaginilor de arhivă, de aceea a fost mai dificil. Totodată și interesant și un câștig real pentru mine! 🙂 Am văzut atunci kilometri de peliculă de mare valoare, mare parte o regăsiți în film, sute de fotografii senzaționale din viața Regelui Mihai. În paralel, am lucrat zi de zi la știri. Am filmat cu mare parte dintre operatorii de la TVR, unii programați special pentru acest subiect, alții care au venit din timpul lor liber și au filmat doar din drag.

Este un documentar biografic, fără pretenții artistice deosebite, deoarece bugetul lui a fost 0 lei. Munca de documentare, imaginile vechi, interviurile realizate și tot restul mi-au fost însă mai dragi ca niciodată. Apoi, montajul și tot restul au făcut din acest film cel mai drag proiect al meu. Am combinat cu interviurile mele și câteva mai vechi, realizate de Marilena Rotaru, pentru TVR. Este specificat acest lucru și în documentar.

Sigur, cu mintea de astăzi, cu un buget și mai mult timp l-aș realiza altfel :). Dar, chiar și așa, îl consider puternic ! Până în 25 Octombrie 2011, când Majestatea Sa a împlinit 90 de ani, ocazie cu care a fost difuzat filmul, nu prea am văzut biografii complete ale Regelui Mihai I al României. Multe bucăți le-ați revăzut în ultimul an  la „Ora Regelui”, dar cred că tot „pachetul” este important pentru că sunt file din istoria României.

Filmul „Mihai I al României” a fost premiat, în anul 2012, de Asociația Profesioniștilor de Televiziune din România, la secțiuna „Documentar istoric” .

Vizionare plăcută!

Prima parte

Partea a doua:

Partea a treia :

Partea a patra:

Partea a cincea:

The URI to TrackBack this entry is: https://cameliacsiki.wordpress.com/2014/01/17/1535/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLasă un comentariu

  1. Cel mai sincer interlocutor din Romania este Regele Mihai a Romaniei.


Lasă un răspuns

